Under gårdagen knåpade jag ihop ett skydd till brandfilten. Är inte så jätteglad för originalutförandet.. Visst hade pappa brandmannen några invändningar om att man inte kommer se den lika lätt.. Men vet man var den hänger borde man ju kunna hitta den ändå.

Det fattas nu bara några öljetter till upphängningen sen kan den sättas upp på väggen. Texten på tyget är tydlig och man kan inte missa vad det är för något trots sin förklädnad. ;-)
*
Idag fortsatte pysslandet. Mest för min del. Denna dag blev det ett turkosprickigt skötunderlägg att ha i skötväskan. Måste säga att jag blev rätt nöjd med resultatet. Det fyller sin funktion iaf. Tänkte prova denna variant först innan man ger sig på att köpa ett från någon barnbutik. Billigare är det iaf. Om inte gratis kan man säga. Hade allt material hemma sedan tidigare så det var bara att sätta igång.
Vitprickigt turkost bomullstyg - Panduro, Plastad frotté - Gekås (för många år sedan) samt vitt kantband & turkos sytråd - Stoff & Stil.
Lagom syprojekt för denna mamman som även fått agera städpolis samtidigt.
Kram kram
