tisdag 7 oktober 2014
Möss-inspiration
Snubblade inte på en sida med de mest underbara babymössor när jag tittade på en blogg jag brukar följa. Vad säger ni? Hiss eller diss? Kanske något för Lilleman eller någon annan sötnos i vår närhet.
Och när vi ändå är inne på mössor så en stickad tomteluva står också på listan med saker som jag vill göra.
Kram
Ny modell på babyvantar
Provade att sticka en annan variant på babyvantar. Ett "hittepå"-mönster kan man säga. Fri stickning av mudden. Följde ett mönster på själva vanten och avslutade med en specialare, dold avmaskning.
Måste säga att jag blev rätt nöjd. Än så länge har liten bebis bara provat inomhus. Men jag tror de kommer värma gott nu under hösten.
Hej förresten!
Det var ett tag sedan jag skrev här på pysdelsidan. Visst har jag pysslat trots min frånvaro här. Bl.a har jag gjort ett par babytossor åt en barndomsvän som väntar smått nu i höst/vinter. Gardiner åt morfar har jag fixat. För att nämna något.
På "Att göra"- listan står bl.a att sticka jaktvantar, raggsockor och nyckelpigstossor. Och på sysidan väntar gardiner till våra nya sovrum samt diverse kuddar till desamma.
Ska också knåpa ihop en julstrumpa åt lillkillen att hänga vid öppna spisen.
Lite av vad som är på gång och vad som hänt.
På återseende!
Kram
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
