söndag 22 september 2013

Tips!

Ni vet alla band som sitter i precis alla plagg numera. Jag hatar dem och brukar kvickt klippa bort dem. Istället för att slänga dem så brukar jag spara dem. Perfekt när småtjejerna vill pyssla eller man behöver ett fint band till ett kort, present eller liknande. Återbruk på bästa sätt!


Hur kommer världen se ut om vi bara slänger och köper nytt hela tiden? Återanvänd ist och gör något fint av det är mitt tips.

Kram

torsdag 19 september 2013

Pyssligt och pillrigt


Tänkte jag skulle ta mig an ett simpelt projekt. Något så enkelt som en liten pläd/filt att ha i en barnvagn. Men för att få den rätta looken så använder jag stickor nr 3, vilket innebär att det tar lite tid och är lite sådär extra pillrigt. Speciellt när jag ska göra dekoren.. 

Tror det blir fint iaf. Vad det lider.. Liten kommer nog inte klaga!