tisdag 18 februari 2014

Babyvantar

Och här har ni en bild på babyvantarna som matchar babybootsen.


Nu kommer min lille kotte inte behöva frysa vare sig om händer eller fötter. Och huvudet hålls varmt med antingen en hemmasydd (mina föräldrars granne) mössa med brandbilar alt verktyg (vändbar modell) eller en fin mössa från märket Geggamoja. Lilla kroppen håller sig varm i en grå fleeceoverall från Åhléns.

Kram kram

måndag 17 februari 2014

Gulligaste babybootsen

Det senaste från stickverkstan. Ett par värmande babyboots i UGGs-modell. Har länge velat prova på att göra ett par men inte riktigt vågat.. Det har känts för svårt helt enkelt. Men nu med en egen liten knodd på väg så kunde jag inte dra på det längre. Min lille kotte ska givetvis ha ett par.
Sagt och gjort! Och inte var det det så svårt som jag trott. Tog inte så väldans lång tid heller. Och jag måste säga att jag blev rätt nöjd med resultatet. 


Så snart, mycket snart kommer de värma min yngsta lille kottes fossingar. Och om jag känner mig själv rätt lär dessa inte bli de sista babyboots jag stickar.. ;-)

Och när jag ändå var i farten så blev det ett par matchande babyvantar också. (Tyvärr ingen bild på de än). 

Kram

tisdag 11 februari 2014

En randig babyfilt

Senaste tillskottet i stickverkstan är klart. En härlig och mjuk svart/vit randig babyfilt. Lite drygt 80x80cm i slätstickning med rätstickad "ram" runt om. Mönster enl. eget huvud. ;-) Måste säga att jag blev rätt nöjd.



Filtar får man typ aldrig för många av. Särskilt inte till små bebisar. Det kräks och dreglas osv på dem så det är bra att ha några att variera mellan. Finns inget tråkigare än att tvätta sönder dem.

Nästa stickprojekt är redan igång. Visar er så fort jag är klar.

Kram

lördag 1 februari 2014

Mössor

Vi var i Sälen härom veckan. Och innan vi åkte dit så gjorde jag vars en mössa åt döttrarna. Önskemål sedan min bror fick en hemmastickad mössa av mig i julklapp av precis samma modell. (Den ser ut ungefär som den äldsta dotterns har överst i bild. Fast multifärgad tofs och svart längst upp på själva mössan/kullen).


Tjejerna har själva fått bestämma hur mössorna skulle se ut och de blev mycket nöjda. 

En enkel mössa som det lär bli fler av då både maken och min andra bror fastnade för dem. ;-)

Mer stickprojekt är på gång och hör och häpna det är till lillplutt i magen. ;-)

Kram