torsdag 18 april 2013

Fjärilar

 
Foto: pysselproffsen.se
 
 
Hittade dessa fina pappersfjärilar och blev så sugen på att prova. Fick en papperskass med gamla notblad/häften av min pappa för en tid sedan. Det kan nog bli fint att vika fjärilar av. Kanske att hänga i en mobil, sätta på väggen, dekorera paket.. användningsområdena är många. Och särskildt vårt verkar det inte att vara heller..
 
Kram


onsdag 17 april 2013

Canvas

När lillbrorsans tös fyllde 1år för någon vecka sedan gjorde jag denna tavla till henne. Tycker det är så fint med det lite "ofina" uttrycket som stämplarna ger. Kommer absolut göra fler tavlor framöver. Man kan ju variera i det oändliga!

Stämplarna är från favoritbutiken Granit och canvastavlan fyndade jag på Lidl.

Pyssliga planer

Har lite tankar och idéer som jag önskar kan bli till verklighet. Men som vanligt räcker inte tiden till och alla vardagliga måsten ta den eventuella "övertiden" i anspråk. Men.. Lite är påbörjat och en del annat ska påbörjas.
1. Bli klar med mina äggkoppar som jag påbörjade innan påsk.. De ska strykas med ett sista lager färg och sen dekoreras.
2. Lite bebispyssel. Ja, det är inte vi som ska ha tillökning utan svåger och svägerska. Och vad passar sig då bättre än ett par stickade babyboots att ha till hösten. Och kanske något annat fint.
3. Fick hem en del av min framlidna mormors garner och sticksaker. En massa påsar och korgar som morfar vill att jag tar hand om. Mer finns som vi ska ta nu när det blivit varmare och vi kan rensa förrådet. Väcker många känslor.. Iaf så var där några påbörjade projekt som hon inte hunnit klart med.. Dessa tänkte jag avsluta åt henne.. så fort jag har kraft nog att ta itu med det. Men något som jag upptäckte var hur lika hon och jag är/var. Många projekt igång samtidigt vilket resulterar i att det tar längre tid att färdigställa, men också mycket roligare då man slipper tröttna eller stranda om man kör fast. Min fina mormor.. saknar dig varje dag..

Tanken med denna "nya" blogg är att lägga ut bilder på mina alster, tipsa om olika pyssel osv. Det kommer, jag lovar. Nu börjar jag få till det här som jag önskar.. Lite estetik kvarstår.. Men det kommer längs vägen.

Kramar på er, nu är våren här!

måndag 8 april 2013

Igelkottar

Yngsta dottern älskar igelkottar och vad passar då bättre än att sticka henne en eller två.

Hittade en stickbeskrivning i en av mina alla pysseltidningar. Om det var 101 idér eller vilken det var minns jag inte. Tanken var att använda det färdiga resultatet som nåldyna (enl. tidningen) men detta gick verkligen inte min lillfis med på! INGEN ska sticka nålar i hennes igelkottar!!! BASTA!
 

 
Så här såg den färdiga igelkotten ut. En viss finslipning kan behövas och jag tror att fler kompisar till denna sötnosen kommer att se dagens ljus.

Välkommen till en ny blogg!

Jag har under en tid haft funderingar kring huruvida jag ska starta upp en till blogg vid sidan om den andra. Så nu är det gjort. Tanken med den nya bloggen är den att jag här kommer lägga upp pyssel och andra små projekt jag tar mig för. Vi får se vad det hela slutar.

Än en gång välkommen hit!