Har lite tankar och idéer som jag önskar kan bli till verklighet. Men som vanligt räcker inte tiden till och alla vardagliga måsten ta den eventuella "övertiden" i anspråk. Men.. Lite är påbörjat och en del annat ska påbörjas.
1. Bli klar med mina äggkoppar som jag påbörjade innan påsk.. De ska strykas med ett sista lager färg och sen dekoreras.
2. Lite bebispyssel. Ja, det är inte vi som ska ha tillökning utan svåger och svägerska. Och vad passar sig då bättre än ett par stickade babyboots att ha till hösten. Och kanske något annat fint.
3. Fick hem en del av min framlidna mormors garner och sticksaker. En massa påsar och korgar som morfar vill att jag tar hand om. Mer finns som vi ska ta nu när det blivit varmare och vi kan rensa förrådet. Väcker många känslor.. Iaf så var där några påbörjade projekt som hon inte hunnit klart med.. Dessa tänkte jag avsluta åt henne.. så fort jag har kraft nog att ta itu med det. Men något som jag upptäckte var hur lika hon och jag är/var. Många projekt igång samtidigt vilket resulterar i att det tar längre tid att färdigställa, men också mycket roligare då man slipper tröttna eller stranda om man kör fast. Min fina mormor.. saknar dig varje dag..
Tanken med denna "nya" blogg är att lägga ut bilder på mina alster, tipsa om olika pyssel osv. Det kommer, jag lovar. Nu börjar jag få till det här som jag önskar.. Lite estetik kvarstår.. Men det kommer längs vägen.
Kramar på er, nu är våren här!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar