onsdag 6 november 2013

Nytillskott i "stickverkstan"



Idag blev den klar, fina mössan till lillebror. Stickade med dubbla garner - ett mörkgrått i ull och ett ljusblått i bomull. En fin färgkombo tycker jag. Lite tuffare än bara babyblått. Maken tror väl att det är någon form av hyllning till hans älskade MFF.. men icke...

Dock blev mössan aningens stor. En runda i tvättmaskinen kanske råda bot på det annars får det bli en till i förminskad variant. Tyvärr får jag då modifiera stickbeskrivningen lite men det ska väl inte vara några problem.
I vilket fall så var den busenkel att göra och tog inte alls lång tid. 

Så nu får det väl bli ett par matchande vantar när jag ändå är igång.

Någon som hört talas om stickkoma?! ;-)

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar