söndag 27 oktober 2013

Babyvantar

Har knåpat ihop ett par (eg två par) ursöta babyvantar. Mest på prov. Blev rätt bra, tycker jag. Ska göra fler tänkte jag. I fler färger.
Följde stickbeskrivningen på första paret. De stickades på vanliga stickor. Tyckte inte det blev så snyggt med sömmen i sidan. Provade då på strumpstickor. Blev mycket bättre men fick då modifiera lite i beskrivningen för att det skulle funka. 


Vad tycks? 

Kanske ska sticka en matchande mössa också.. 

Hösten får det att klia i fingrarna på en. Blir mycket stickande på vinterhalvåret. Tack fina änglamormor för att du lärde mig!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar